Subconsciously

Life isn't about finding yourself, it's about creating yourself ...

Preventivmedel

Kategori: Allmänt

Funkar, för en del, de som har tur. Sen finns de dem som det inte funkar alls för.

Hur som helst så är det bestämt, att jag äter på min sista vecka innan jag ska kasta p-pillren i lådan och låta dem vara där ett bra tag!

AHA! tänker nog någon av er nu. Men nej det är inte dags för barn producering än. Om det sker ändå så är inte det hela världen men orsaken till att jag ska sluta är hur det påverkar mig att ha extra hormoner i kroppen.

Alla kvinnor vet vad PMS är?

Inte bara PMS:en påverkar mig utan även depression. Jag är en sån där person som INTE läser innehållsförteckningen på läkemedel - har en tanke om att läser man biverkningarna så får man dem lättare för man inbillar sig saker. Har man inte läst förtecknigen så vet man inte vilka biverkningar det ger. På så sätt kan man inte få för sig saker. Ja hoppas ni begriper vad jag menar?! Klart ni gör, smarta som ni är!

Började med preventivmedel för andra gången i mitt liv för över ett år sen - har nu testat 2 olika och en sak är säker; jag blir Depp, trött, PMS:ig, tjockare, mm, allt gånger tusen. Ganska vanliga biverknigar. Men det jag reagera mest på när jag läste bikpacksedeln i går är att en av mina pillers biverkning är just nedstämdhet. Så har jag känt ända sen jag började med att proppa i mig hormoner igen.

Åt hormoner för ca 4 år sen för första gången. Det vara inte ens ett år då det märktes hur det påverkade mig och mitt humör. Så nu är det dags och sluta igen, hellre en unge än att gå med massa hormoner i kroppen som gör att man aldrig riktigt är på toppen fast man är glad och mår bra. Ni som själva känt så här vet vad jag pratar om.

Det funkar för vissa att de inte påverkas av den extra dos hormon de får i sig vid samband av preventivmedel, jag har bara haft oturen att inte tillhöra dem. Och härifrån och framåt kan det ju bara bli bättre!

Kommentarer


Kommentera inlägget här: