Subconsciously

Life isn't about finding yourself, it's about creating yourself ...

Instruktörer

Kategori: Fitnesszilla

En tanke som slog mig var att;
Är det OK att instruktörerna ser ut hur som helst?
Detta just för i sittande stund för inväntande av att spinningpuls passet på 75 minuter ska starta är min blick på träningsgolvet. Ganska mycket folk ikväll. Ser en tjej som får hjälp av en instruktör att lägga upp ett program. Finner ett fel, eller en störande sak i MINA ögon. Intruktören har världens kagge! Men hallå? Känns inte OK. Alla får se utåt som de vill. Jag skulle dock inte vilja få en instruktion utav honom - för tankebanan är att hur ska jag komma i form av ett program han lägger upp - det fattas något med respekt.

Låter säkert skit dumt. Men lite är det väll så att när du får ett program av instuktören vill du ju uppnå resultat så du får beröm. Träningen är ju inte bara för din skull, lite är den ju för intruktören också - man vill inte svika det super bra program den lagt upp åt en. är det konstigt att jag reagerar. För mig känns det INTE helt OK. De är ju ansiktet utåt. Och ska representera hälsa och fitness, att vi ska tänka "i sån form vill jag också vara i". För en kagge på magen är man ju ute efter när man svettas som en gris efter ett pass? Eller?!

Kommentarer


Kommentera inlägget här: