Subconsciously

Life isn't about finding yourself, it's about creating yourself ...

På smällen

Kategori:

Bara av princip sak så tycker jag allt att man som personal frågar en gravid kvinna om hon behöver hjälp när hon ensam lyfter paket som väger minst 25 kg. Eller?

Var på Ikea för en stund sen för att handla de nya garderoberna vi ska ha. Där står jag med magen i vädret och minst 4 personal går förbi. Lite illa, eller mycket! Av princip skäl som sagt!


Nu klarar jag mig bra själv eftersom jag bestämt mig för att klara mig själv och absolut inte bli ett "hjälplöst monster" som inte kan något med "på tjocken" som ursäkt.


Tänk om de behandlar äldre och div som man erbjuder hjälp i normala fall - eller är folk verkligen så passiva idag att de inte bryr sig?!

Kommentarer


Kommentera inlägget här: