Subconsciously

Life isn't about finding yourself, it's about creating yourself ...

Förutfattadade meningar!

Kategori: Allmänt

Något som kan få mig att se rött är förutfattade meningar. (Kan själv ha det men jag överväger också att det kan vara på ett helt annat sätt än jag tror och när jag får bevis för att min "dumma" tanke är helt fel. Då erkänner jag mig besegrad.)

Som sagt ser rött. Starta nyss telefonen där ett sms låg och vänta på att bli läst! Varför lägga sig i och tro att man vet hur saker och ting ligger till, när man egentligen är helt ute och cyklar?! Och varför lägger man sig i när man inte kollar hur historien är från båda hållen, för väl känt är väll att ALLA tar saker olika och UPPFATTAR saker olika. Och ANDRA HANDS INFORMATION är som oftast inte helt hundra! Allt förvrängs när det berättas vidare då egna åsikter vävs in. Och det borde den som lyssnar vara väl medveten om, speciellt när man är vuxen. (I alla fall åldersmässigt - att hjärnan kanske inte är med finns ju också.)

Det jag vill ha sagt är; lägg dig inte i andras problem om du inte är villig och ta reda på fakta från båda hållen. På så sett slipper man så otroligt många onödiga intriger - för det är precis så de skapas!

Är grymt besviken samtidigt som jag ser rött!

Kan också vara så att jag tänker helt bakvänt men det är så här hela situationen får mig att känna här & nu!

Kommentarer


Kommentera inlägget här: