Subconsciously

Life isn't about finding yourself, it's about creating yourself ...

I skrivande stund ...

Kategori: Allmänt

... Så ligger jag nerkrupen under täcket. Ska ta till boken och läsa egentligen. Men är aningen rastlös. Kan bero på att i morgon ska jag upp och jobba in lite cash. Det behövs och jag gillar jobbet. MEN är drygt när det är så många dagars ledighet emellan. Nu har jag inte jobbat sen i tisdags. Innan jag jobbade måndag och tisdag hade jag varit ledig i 7 dagar. Och efter i morgon är det 6 dagars ledighet följt av några turer och sen är det kört igen för då kommer nästa långledighet. Man kan tycka att "Gud vad gott med ledighet" men det är verkligen inget som passar mig. Max 3 dagar sen ska känslan av att man gör något vettigt och man är behövd och omtyckt infinna sig.

Man ska ju egentligen ta tillvara på ledigheten också för hur många gånger gnäller man på att man inte hinner med både det ena och det tredje hemma när man jobbar som mest? Haha. Fast själv är jag endast produktiv första och andra dagen av ledigheten. Sen smyger latheten och allt de roligare på och sveper bort tankarna på att göra mer vettigare saker :)

Som med allt annat så är smaken som baken.

Kommentarer


Kommentera inlägget här: