Subconsciously

Life isn't about finding yourself, it's about creating yourself ...

25 år officiellt

Kategori: Allmänt

Det är tur att man inte blir äldre än vad man gör sig :)

Hela helgen har varit kanoners! Började i fredags att jag vaknade och mådde illa. Kände mig pyttsan Inge vidare. Men det sköts åt sidan - för det fanns en hel del att ta itu med. Och allt hann jag med innan kvällen kom och M kom på besök, här skulle det käkas kräftor och drickas vin! Sagt och gjort - såg ni bilden på "hummern" & kräftan?! Lite skillnad på storleken på kräftorna märkte vi. Och den "mindre" varianten smakade bäst. Vi starta ju såklart med dem och avsluta med de smaklösa - typiskt! Mätta blev vi tack vare ost & bacon pajen jag hade gjort till. Fy fasiken vad den smaka bra! Fick tummen upp och breda smile från sällskapet för den! Var kul att man själv kunde käka den då de inte var något mjöl i och laktosfria mjölkprodukter! :) Efter det blev det lite mer vin och någon irish coffee. Kvällen var hur soft som helst.

Sen kom dagen D och jävlar va kul det blev! Började med att alla kom hit för att käka upp smörgåstårtan som jag utfodrade dem med. Mycket god tårta - köpt på café Råtorp, som är kända för deras goda smörgåstårta! Sen satt vi här ute ca 12 personer och trängdes på det lilla utrymmet på uteplatsen. Det blev en hel del sangrias - hade ju gjort en stor skål till välkomst drinkarna - detta var mycket uppskattat ;) Vet inte hur M lyckades välta ner 2 glas med gottgott i och en öl för mig! Detta inom loppet av 20 minuter - hehe. Innan vi äntligen fick tummen ur och drog ner på stan så hann kylskåpet tömmas på all alkohol - en whiskey tog slut - även romflaskan var tömd. Enda som inte tog slut det var bubbelvattnet. Haha. Det bästa av allt - det var en annan snäll människa som tog på sig det där med att bli nersupen under bordet istället för mig! Tack ;)

Såg ni kortet med vinflaskorna?! Såg ni även Mr handyman? Jag fick en känsla av att mina vänner vet om att jag gillar vin. Och jag undrar hur det kommer sig;)

Kvällen dansande skedde på koriander - sjukt bra kväll! Tack till ni som var med!

Idag kom päronen och sa grattis - även syrran med man och huliganer kom förbi. Vi hade det riktigt mysigt. Är inte ofta vi är samlade allihop samtidigt så det var uppskattat. Även fast man dagen efter vill ha lugn och ro, hehe. (Vad gör man inte för presenter;)) Nej då, skämt åtsido, det har varit en toppen helg och det är det viktigaste!

Nu ska jag försöka ragga natt sällskap så jag slipper sova själv - börjar bli mör nu!

Kommentarer


Kommentera inlägget här: